Produkter

Viktig info !

 

Coilovers, fjærer eller cupkit ?

Her er det bruksområdet som spiller inn. Skal du bare ha litt bedre comfort og bruker
bilen stort sett til vei så kan vi anbefale kun senk ved fjærer.

Fjærer vil gi bilen et mere sportslig look og den vil oppleves litt stivere enn origianlt.
Høyde på nye fjærer kontra gamle fjærer vil ikke være lik da de synker litt sammen over tid.

Cupkit er senkefjærere kombinert med sportsdempere. Dette er gjerne for den aktive sjåføren
som også vil ta bilen på en bane.
Stivere dempere og fjærer vil gjøre bilen meget stabil på veien og en forbedret kjøreopplevelse.

Coiloverkit er når du vil bestemme høyden selv. Mange av disse kan også leveres med hardhetsjustering om en vil ta kontroll over dette også.
Banebiler har stor nytte av hardjetsjustering, men kan gjerne brukes til veibiler som vil ha en myk overgang fra sommer til vinterdekk.
Ved å bestemme høyden selv kan du få bilen perfekt tilpasset ditt bruk.



Aksellast ?

Alle biler har en aksellast foran og bak målt i KG.
Denne finner du i vognkortet eller på biltilsynet sine sider.
Aksellasten til bil skal være lik eller lavere enn den som er listet opp i kittet du ser etter.

aksellast

Fjærbein 50mm eller 55mm ?

Skal du bestille dempere/coiloverkit til din VAG så vil du ofte se at du kan
velge mellom 50 og 55mm fjærben.
Dette er altså diameteren på selve demperen foran.
Sving helt over til en side og legg deg under med et skyvelær og mål
på selve demperekroppen.
50-55strut



Hvilke bakaksel har jeg?


VAG har 2 typer bakakslinger på sine biler. Multilink eller solid beam.

Mulitilink har 2 delt bakaksling for økt comfort og bedre kjøreegenskaper.
Denne er dyrere og finnes derfor på de dyreste modellene.
multilink
Solid beam er en enkel bakaksling og er stort sett å finne på de rimelige modellene.
Denne virker som krengningsstag også.
solid_beam